Adformatie: Ook Twitter maakte deze
week zijn derde kwartaal cijfers bekend en ook daaruit blijkt dat Mobiel de
belangrijkste pijler is van Twitter.
Opmerkelijk gegeven
tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers; het aantal niet ingelogde Twittergebruikers is groter dan het aantal maandelijkse actieve gebruikers (284 miljoen) dat wel is ingelogd.
Hoewel Facebook nog bijna
9 maal groter is qua inkomsten dan Twitter (en bijna 5 maal zoveel maandelijkse gebruikers heeft) is het interessant om de cijfers en de groei van
de twee populairste sociale netwerken eens te vergelijken.
Facebook en Twitter vergeleken
De cijfers zijn van het
deze week gepresenteerde derde kwartaal (Q3 2014). Tussen haakjes staat
het groeipercentage ten opzichte van hetzelfde kwartaal van vorig jaar (Q3
2013).
Facebook Twitter
Gebruikers
Maandelijkse gebruikers 1.35
Miljard (+14%) 284
Miljoen (+23%)
Maandelijks op Mobiel 83% 80%
Tijd op Mobiel 68% (32%
desktop) 86% (14%
desktop)
Inkomsten
Totale inkomsten $ 3.2 Miljard (+
59%) $ 361 Miljoen (+114%)
Uit Advertentie $ 2.96 Miljard (+64%) $ 320 Miljoen (+ 109%)
Waarvan Mobiel 66% 85%
Overig inkomsten $ 246 Miljoen (+13%) $ 41 Miljoen (+176%)
ARPU $
2,37 p/u $ 1,27 p/u
Winst / Verlies $
806 Miljoen (+90%) -/- $ 175 Miljoen
Winst / Verlies $
0,30 per aandeel (+76%) -/- $ 0,29 per
aandeel
Overig
Werknemers 8,348 3,600
Grootste aantal volgers Shakira (105 Miljoen) Katy Perry (59 Miljoen)
Per minuut 382.000
Likes 350.000
Tweets
Alhoewel Facebook een
aantal jaren langer bestaat (2004 vs 2007) is een groot verschil tussen
Facebook en Twitter natuurlijk dat Facebook winst maakt en Twitter nog steeds
verlies. Het blijkt tot op heden dat de Facebook gebruikers makkelijker te ‘monetizen’ zijn
met mobiele advertenties dan de Twitter gebruikers.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten