Adformatie: Facebook presenteerde gisteren
zijn goede 3e kwartaal cijfers. Mede door een sterke groei van de Mobiele
Advertentie inkomsten waren de cijfers iets beter dan de verwachting van
financiƫle analisten.
De totale omzet van
Facebook steeg in het derde kwartaal van 2014 naar $ 3.2 Miljard. Dit is een
stijging van 59% ten opzichte van de inkomsten van q3 2013.
Van deze totale omzet
komt $ 2.96 Miljard (93%) uit Advertentie inkomsten, dit is een groei van 64%
ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2013.
De overige inkomsten van
$ 264 Miljoen (7%) komen uit “Payments and Fees” wat een groei is van 13% ten
opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.
Facebook’s mobiele inkomsten groeien
Dit kwartaal komt 66% van
de omzet ($ 1.95 Miljard) uit mobiele advertentie inkomsten en 34% van de omzet
($ 101 Miljard) uit overige advertentie inkomsten (online). Vorige kwartaal was het mobiele aandeel hierin
61%. Een jaar geleden lag deze
verhouding nog op 49% mobiele advertentie inkomsten en 51% overige advertentie
inkomsten.
Afgelopen jaar zijn de mobiele advertentie inkomsten met 122% gestegen. Hieraan is duidelijk te zien dat de inkomsten van Facebook in korte tijd sterk afhankelijk zijn geworden van Mobiel. De sterkste groei van de inkomsten vond overigens plaats in US & Canada dat verantwoordelijk is voor ruim 47% van de totale inkomsten.
Afgelopen jaar zijn de mobiele advertentie inkomsten met 122% gestegen. Hieraan is duidelijk te zien dat de inkomsten van Facebook in korte tijd sterk afhankelijk zijn geworden van Mobiel. De sterkste groei van de inkomsten vond overigens plaats in US & Canada dat verantwoordelijk is voor ruim 47% van de totale inkomsten.
De inkomsten per
gebruiker (ARPU) liggen dan ook veruit het hoogst in US & Canada met een
gemiddelde van $ 7.39, gevolgd door Europa met een ARPU van $ 2.87.
Facebook begon in 2012 met mobiele advertenties. De laatste 6 kwartalen zorgde de mobiele advertenties voor 90% van de omzet groei van Facebook.
Users
De afhankelijkheid van
mobiel is niet alleen terug te zien in de inkomsten maar ook in de gebruikers
en het gebruik.
Het totaal aantal
Maandelijkse Actieve Users (MAU) steeg met 14% naar 1.35 Miljard users waarbij
er 864 miljoen (64%) ook dagelijks actief zijn.
Het aantal Mobiele
maandelijkse actieve users steeg naar 1.12 Miljard waarvan er 703 miljoen
dagelijks actief zijn.
Ook het aantal Mobile
only gebruikers stijgt snel. Inmiddels staat het aantal mobile only gebruikers
op 456 miljoen per maand. Dit is een stijging van 79% ten aanzien van q3 2013.
Tevens gaf Facebook aan dat het voor ruim $ 20 Miljard overgenomen Whatsapp de eerste 6 maanden van 2014 een verlies heeft gemaakt van $ 230 Miljoen bij een omzet van ongeveer $ 15 Miljoen. Facebook heeft aangegeven dat er geen plannen zijn om advertenties, en daarmee extra inkomsten, toe te voegen aan Whatsapp.
Facebook's CEO Mark Zuckerberg gaf aan tevreden te
zijn met de kwartaal cijfers: " Dit is een goed kwartaal geweest met
sterke cijfers en resultaten."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten