Adformatie: Mobile app advertising App inkomsten; of
het nu door mobile advertising, in-app aankopen of betaalde downloads is, is
‘top of mind’ voor alle App ontwikkelaars. Of zou het op zijn minst moeten zijn.
De App industrie
is inmiddels gegroeid naar meer dan 102 miljard jaarlijkse downloads in de
diverse App stores en meer dan $ 26 miljard omzet. Bedrijven die nu dus een
goede monitization- en advertising strategie hebben zullen de komende periode
een sterke omzet groei laten zien.
Nu de App markt
steeds meer volwassen wordt zullen de App ontwikkelaars steeds meer zoeken naar
de inkomsten en modellen die het beste bij hun (App) passen. Het is duidelijk
geen ‘one size fits all’ en daarom is het essentieel voor App ontwikkelaars om
eerst te bedenken welke markt ze gaan betreden voordat ze een beslissing nemen
over hoe inkomsten moeten worden gegenereerd.
Rapport IDC en App Annie
Uit een rapport
van IDC en App Annie (Mobile App Advertising and Monetization Trends: 2012-2017: The Economics of Free) blijkt dat de groei van Mobile App Advertising
60% is op jaarbasis. Daarmee is de groei sterker dan Mobiel browser Advertising
(+ 50%) en Mobile search Advertising (+10%).
In totaal 40% van alle Apps heeft Mobile App Advertising. De sterke groei in mobile advertising is dit jaar al goed zichtbaar volgens statistieken van Gartner; groei van $ 13.1 miljard in 2013 naar $ 18 miljard in 2014, ofwel ruim 37%.
In-app
advertising is de snelst groeiende monitization methode onder alle App
ontwikkelaars en de verwachting is dat met de huidige groei Mobile Advertising
groter is dan Desktop (Online) Advertising in 2017.
Naast de in-app
Advertising is het zogenaamde freemium model (gratis download en in – App
aankopen), en alle varianten daarvan, nog steeds het meest lucratieve model voor
App ontwikkelaars.
Belangrijke takeaways
Een aantal belangrijke
punten uit het rapport zijn:
- Mobiele App inkomsten kunnen het beste worden gegenereerd door Mobile advertising en freemium modellen. Betaalde apps.
- Mobile in-App Advertising is in 2017 groter dan Online (PC) Advertising.
- De US blijft de belangrijkste markt voor Mobiele App gerelateerde inkomsten en zal 3.5 keer groter worden van 2013 tot 2017.
- De mobiele App gerelateerde inkomsten in India zullen 8.7 keer groter worden mede gedreven door de snelle groei in Smartphone penetratie.
- Advertising netwerken zijn nog steeds het belangrijkste platform voor publishers om hun mobiele inventory te vullen.
- Publishers moeten verschillende business modellen overwegen afhankelijk van het land / regio (India in-app advertising en Japan juist app store inkomsten).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten