Ondanks de overname door Facebook en de toenemende concurrentie van diensten als Snapchat blijft Instagram hard doorgroeien. Vorige week heeft Instagram bekend gemaakt op haar eigen Blog dat het inmiddels meer dan 200 miljoen maandelijkse actieve users (MAU’s) heeft die meer dan 60 miljoen foto’s per dag delen.
Sinds de overname door Facebook in April 2012, voor $ 1 Miljard, zijn er 170 miljoen actieve gebruikers bijgekomen, waarvan 50 Miljoen in de laatste 6 maanden waarmee Instagram ongeveer met 100% is gegroeid in 2013. Ten tijde van de overname zei Facebook’s CEO Mark Zuckerberg nog dat hij tevreden zou zijn als Instagram zou groeien naar 100 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.
Sinds de overname door Facebook in April 2012, voor $ 1 Miljard, zijn er 170 miljoen actieve gebruikers bijgekomen, waarvan 50 Miljoen in de laatste 6 maanden waarmee Instagram ongeveer met 100% is gegroeid in 2013. Ten tijde van de overname zei Facebook’s CEO Mark Zuckerberg nog dat hij tevreden zou zijn als Instagram zou groeien naar 100 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.
Het succes van
Instagram laat eens te meer zien dat consumenten grote behoefte hebben aan
visuele content in de vorm van foto’s en video’s. Beelden worden steeds meer
‘must-haves’ in elke vorm van communicatie.
Facebook zelf
maakte ook nog eens bekend dat het nu meer dan 1 Miljard maandelijkse mobiele
gebruikers heeft, wat het succes van Facebook’s mobiele strategie goed weer
geeft.
Zo is bekend dat Levi's in een 9-daagse campagne
ongeveer 7.5 miljoen consumenten tussen de 18 en 34 jaar bereikte. Levis’ had
155.000 volgers op Instagram dus met deze campagne was haar bereik ruim 48 keer
groter. Inmiddels heeft Levis’ bijna 205.000 volgers.
Cijfers van Instagram
De indrukwekkende
cijfers van Instagram:
= Gestart in Oktober 2010 en nu meer dan 200
Miljoen maandelijkse actieve users.
= Van het totaal aantal users zijn er 70
miljoen uit de US (35%) en 130 miljoen van buiten de US (65%).
= Totaal aantal foto’s dat is gedeeld sinds
de start van Instagram: 20 Miljard.
= Gemiddeld aantal foto’s dat wordt gedeeld
per dag: 60 Miljoen.
= Aantal ‘likes’ per dag: 1.2 Miljard (dat
zijn 13.900 ‘likes’ per seconde).
= Van de gebruikers is 59% vrouw en 41% man.
= Meest ‘shared’ merk op Instagram video: MTV.
= Meest ‘shared’ merk op Instagram video: MTV.
= Meest ‘Instagrammed’ stad in 2013: New York.
= Ruim 65% van de meest waardevolle merken
hebben een Instagram account.
Monetization
Inmiddels begint
Instagram ook al substantiële advertising omzet te genereren. Zo werd onlangs
een deal met mediabureau Omnicom Media Group bekend gemaakt waarin Omnicon in
een jaar $ 100 miljoen zal besteden van merken die werken met de Omnicon
bureaus (zoals OMD, PHD, BBDO, DDB, TBWA).
Eerder al kwamen eind
vorig jaar de eerste betaalde advertenties van merken als Adidas, Burberry, Michael
Kors, General Electric, Levi’s, Lexus en Ben&Jerry’s tevoorschijn op
Instagram. De targeting mogelijkheden zijn leeftijd en geslacht op basis van
informatie die is verkregen via de Instagrams gebruikers Facebook profielen. Een
aantal van deze advertenties kreeg al honderdduizenden ‘likes’ en leverde de
merken veel nieuwe volgers op.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten