dinsdag 7 juni 2016

Internet Trends 2016 door Mari Meeker

Vorige week heeft Mari Meeker weer haar jaarlijkse Internet Trends 2016 gepresenteerd tijdens de Code Conference. Het rapport staat weer vol met cijfers over alle Technology trends die op dit moment van belang zijn.
Belangrijke Internet Trends, wereldwijde Macro Trends en Brand Trends. Het komt allemaal voorbij in ruim 200 slides.

De video van de presentatie is hier te zien:


Belangrijke  Mobiel gerelateerde data points:

  1. Wereldwijde mobiele groei en de verkoop van smartphones gaat minder hard.
  2. Ongeveer 4 uur per dag wordt er aan de mobiele telefoon besteedt.
  3. De gemiddelde mobiele gebruiker besteed 80% van zijn tijd in 3 apps. Van het gemiddelde aantal van 33 apps op zijn mobiel worden er maar 12 dagelijks gebruikt.
  4. Messaging blijft hard groeien evolueert van sociale gesprekken naar meer expressieve communicatie met visuals. belangrijkste partijen zijn: WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat.
  5. Mobiele spraak Assistentie groeit hard doordat de technologie steeds beter wordt.
  6. Mobile advertising groeit erg hard Y-on-Y, maar er is nog steeds ruimte voor verdere groei omdat er nog veel advertising geld naar media gaat waarop er minder tijd wordt besteedt dan op mobiel. Er gaat maar 12% media besteding naar mobile terwijl 25% van de tijd wordt geconsumeerd op mobile.

maandag 28 december 2015

Mobile marketing bedrijf mGage neemt de dienstverlening van SMS Via over.

*** Persbericht ***

Adformatiel: mgage neemt dienstverlening en klanten van SMSvia over

mGage, ‘The Mobile Engagement Company’ met meer dan 15 jaar aan mobile marketing en mCRM ervaring neemt op 1 januari 2016 de volledige dienstverlening en klanten van SMS Via over. Klanten van SMS Via kunnen rekenen op voortzetting van de dienstverlening en op meer (mobiele) marketing mogelijkheden bij mGage. Verdere details over de overname zijn niet bekend gemaakt. 

Rogier van den Heuvel, VP Benelux & Nordics: “De overname van SMS Via past uitstekend in onze groeistrategie. Met de overname van de dienstverlening van SMS Via willen wij samen met diens klanten een hoger niveau van klantbinding bereiken met ons innovatieve mobile messaging aanbod. De klanten van SMS Via kunnen daarom in de nabije toekomst profiteren van onze kennis en overige mobiele diensten op het gebied van marketing en customer care”

Peter-Paul Laarhuis, directeur SMS Via: ”Voor ons was het belangrijk om te weten dat de klanten in goede handen zijn, omdat er een heldere visie is binnen mGage. Met hun mobile marketing platform hebben zij bewezen een toonaangevende speler te zijn in de mobiele markt, met een duidelijke focus. De klanten profiteren hiermee dus direct van de hoge mate van kennis, sterke reputatie en hun kijk op mobile marketing”.

Over mGage
mGage is een mobile marketing bedrijf die gespecialiseerd is in het verhogen van klantbinding door middel van multi-channel mobile messaging. In de meer dan 15 jaar dat mGage wereldwijd actief is, heeft het een innovatief SaaS platform gebouwd genaamd Communicate Pro. Het platform is de beste in zijn klasse met uitgebreide mogelijkheden voor het managen van mobiele marketing en customer care campagnes, slimme tracking & analytics, en reporting capaciteiten. mGage helpt haar klanten bij het realiseren van gepersonaliseerde, relevante en Lacation-Based 1-op-1 communicatie. Met kantoren in Amerika, Engeland, Nederland, Griekenland en India, kan mGage haar klanten wereldwijd bereik van hoge kwaliteit en stabiliteit garanderen. Het platform van mGage biedt open APIs voor gemakkelijke integratie, waarmee klanten toegang hebben tot alle mobiele kanalen; SMS, MMS, Push, OTT, Social, Email en Voice. 

woensdag 18 november 2015

Mobile Subscriptions 2015: Global stats

According to the Ericsson Mobility Report, The total number of mobile subscriptions in Q1 2015 was around 7.2 billion, including 108 million new subscriptions 
Global mobile subscriptions are growing by 1.5 percent quarter-on-quarter and around 5 percent year-on-year. India grew the most in terms of net additions (+26 million), followed by China (+8 million), Myanmar (+5 million), Indonesia (+4 million) and Japan (+4 million). Global mobile penetration reached 99 percent in Q1 2015. Smartphones accounted for close to 75 percent of all mobile phones sold in Q1 2015, compared to around 65 percent during Q1 2014. However, around 40 percent of all mobile phone subscriptions are associated with smartphones, leaving considerable room for further uptake. 

Mobile subscriptions per area
China                1.295 M
India                    970 M
Rest of APAC   1.430 M
Europe              1.120 M
Africa                   910 M
LATAM                730 M
N-America           385 M
Smartphone
Most mobile broadband devices are, and will continue to be, smartphones. Many consumers in developing markets first experience the internet on a smartphone, usually due to limited access to fixed broadband. 2014 saw more than 700 million smartphone subscriptions added, due to the addition of new subscribers and existing subscribers exchanging their basic phones for smartphones. It took over five years to reach the first billion smartphone subscriptions, a milestone that was hit in 2012, and less than two years to reach the second billion. Smartphone subscriptions are set to more than double by 2020. By this time, 70 percent of the world´s population will have a smartphone. 


By 2016 the number of smartphone subscriptions will surpass those for basic phones. Smartphones make up the majority of mobile broadband devices today and subscriptions are expected to have more than doubled by 2020. This is due to greater affordability in developing markets such as Asia Pacific, the Middle East, and Africa. 5G subscriptions will be commercially available in 2020, and subscription uptake is expected to be faster than for 4G. This growth will be driven to a large extent by new use cases, especially machine-type communication. 

Connected Devices
There is also a growing number of connected devices, mainly driven by an increasing range of applications and business models, and supported by falling modem costs. A strong foundation for this growth is the extensive cellular coverage, with an estimated 90 percent of the world’s population covered.  Mobile phones have been the largest growth segment amongst connected devices. Looking forward, Machine-to-Machine (M2M) is expected to show strong growth, driven by new use cases, e.g., in cars, machines and utility metering. The connected home is driving connectivity in consumer electronics – mostly over Wi-Fi or Ethernet. 
In total, 26 billion connected devices are expected by 2020, of which almost 15 billion will be phones, tablets, laptops and PCs. The total excludes passive sensors and radio frequency ID tags. 

Mobile data traffic
Data traffic grew around 12 percent quarter-on-quarter and 55 percent year-on-year. Data traffic in Q1 2015 was 55 percent higher than in Q1 2014. By 2020, 80 percent of mobile data traffic will be from smartphones. Mobile data consumption varies a lot between different user segments. In fact, in mature mobile broadband markets, 10 percent of subscribers consume around 50 percent of all data traffic. The growth in data traffic is being driven by the rise of mobile data subscriptions, along with a continued increase in average data volume per subscription. 
Video continues to be the key growth factor, with 60 percent of all mobile data traffic forecast to be from online video by 2020. In many mobile networks, 40-60 percent of video traffic is from YouTube.
Music streaming is gaining popularity, but functions such as content caching and offline playlists limit the impact on traffic growth. However, audio traffic is still expected to increase in line with total mobile traffic growth. The relative share of traffic generated by web browsing will have declined from 10 percent in 2014 to 5 percent by 2020 mainly as a result of stronger growth in the video category. Consumer preferences are shifting towards more video and app-based mobile use relative to web browsing.  
The emergence of new applications can shift the relative volumes of different types of traffic, but the proliferation of specific devices will also affect the traffic mix – for example, tablets are associated with a much higher share of online video traffic than smartphones.

woensdag 7 oktober 2015

Adblockers zijn een zegen. Waar de ene deur sluit, opent de andere.

Adformatie: Nu de nieuwe Apple iOS9,waarin ad blockers worden toegestaan door Apple, op de markt is staat de hele online / advertising wereld de afgelopen weken op zijn kop. Uitgevers en adverteerders vallen over elkaar heen om het verlies van toekomstige inkomsten te betreuren, en sommigen professionals beweren zelfs dat zo’n ontwikkeling het eind van het gratis internet kan betekenen. Ondanks de door velen gevreesde ad blockers moeten we niet vergeten dat de effectiviteit van de meeste banner advertenties heel erg laag is. De gemiddeld click through rate (CTR) van een mobiele banner is ongeveer 0,01%. Ja, dat is minder dan een tiende procent! Deze lage CTR geeft ook aan dat een gebruiker niet zit te wachten op deze verstorende advertenties en zeker niet in de groet hoeveelheden waarin ze nu worden aangeboden.

"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need." Tyler Durden, Fight Club

Maar in plaats van de ad blockers te betreuren zien wij bij mGage een mooie kans. Een kans om een nieuwe weg in te slaan en het beter te doen dan de ongewilde banner advertenties. En door merken en marketeers een betere methode aan te bieden waarbij de mobiele betrokkenheid van gebruikers voorop staat, en mobiele berichten in de nieuwe marketingmix zit.

SMS als marketingkanaal
Inderdaad, SMS bestaat al geruime tijd, maar daarentegen bestaat geschreven tekst ook al heel lang. Het doet er niet toe hoe oud de technologie is, waar het om draait is de effectiviteit van het medium. Gemiddeld worden 98% van de sms’jes geopend waarvan het merendeel zelfs binnen 5 minuten na ontvangst. SMS heeft zich over de jaren constant ontwikkeld en is niet zomaar een analoge tool om mensen te bereiken via hun mobiel. Een Sms kan heel goed worden gevolgd en gemeten; Marketeers kunnen ontvangen berichten, response rates, en CTR’s volgen net als met email mogelijk is.

Ook kunnen SMS’jes gebruikt worden als een mechanisme om de customer journey te koppelen tussen verschillende apparaten, platformen en zelfs fysieke winkels. Het is zo simpel om een innovatief sms platform te koppelen aan een CRM systeem en gebruik te maken van een hele nieuwe manier van klantbetrokkenheid. In essentie is SMS dus een zeer krachtig en meetbare tool om klanten op hun mobiel op een snelle en gepersonaliseerde manier te kunnen bereiken.

Daarnaast kan SMS in samenwerking met moderne marketing tools (Wi-Fi marketing) en adverteerders technologie gebruikt worden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk een zogenaamd geo-fence in te zetten waarmee gebruikers een SMS ontvangen zodra ze in een bepaald gebied komen. Retailers kunnen daarmee speciale promotie campagnes in gang zetten waarbij klanten op de hoogte gehouden kunnen worden van bepaalde acties op het moment dat zij zich in de buurt van de winkel bevinden.

Het draait allemaal om wederzijdse communicatie!
De ware kracht van SMS is de mogelijkheid daadwerkelijk de dialoog aan te kunnen gaan met klanten. Door SMS toe te voegen aan de marketingmix creëer je betrokkenheid en wordt het mogelijk met een volledig geautomatiseerde conversatie een verkoop of vraag te faciliteren. Merken die een call to action aan een campagne toevoegen waarbij een shortcode verstuurd dient te worden kunnen een wederzijdse conversatie met klanten starten. Zo’n functie kan klanten bijvoorbeeld helpen de dichtstbijzijnde winkel te lokaliseren of de winkelvoorraad te checken.

In de Amerikaanse app store is inmiddels een app beschikbaar de ook advertenties blokkeert in Apps en niet alleen maar in Safari. De App 'Been Choice' kan ook ads blokkeren in facebook, Twitter (gesponserde posts) en ook in de nieuwe Apple news app. Zo is het goed mogelijk dat door de opkomst van ad blockers, waarvan inmiddels vele apps beschikbaar zijn in de App store, een ouder kanaal weer heel interessant gaat worden voor marketeers! Naast SMS is natuurlijk 'push' ook een goed kanaal wat je zou kunnen inzetten tegen ad blockers.Adblockers zijn een zegen. Waar de ene deur sluit, opent de andere - See more at: http://www.adformatie.nl/blog/ad-blockers-zijn-een-zegen-waar-de-ene-deur-sluit-opent-de-andere#sthash.fR3M9n63.dpuf

maandag 28 september 2015

Click & Collect is een significant onderdeel van ecommerce geworden

Adformatie: Volgens onderzoek van Deloitte groeit het aantal click & collect locaties in Europa dit jaar met 20%. 
Sommige retailers, steeds meer supermarkten, maar bijvoorbeeld ook Starbucks (Mobile Order & Pay), geven klanten de mogelijkheid om  producten te bestellen en de aankoop te voltooien bij de winkel of een afhaalpunt.
Voordeel van het werken met afhaalpunten of pick-up points, is dat de consument zelf bepaalt wanneer het hem het beste uitkomt om de bestelling op te halen. Het bespaart de klant dus tijd èn de teleurstelling doordat hij naar de winkel is gekomen en daar ontdekt dat een product er niet is.
Nadeel van een click & collect systeem is dat bedrijven hun voorraad management moeten aanpassen en wellicht meer risico op zich nemen. Winkeliers  dienen zich de volgende vragen te stellen: betaalt de klant van tevoren of op het afhaalpunt?, heb ik voldoende producten op voorraad om aan de vraag van de in-store klant te voldoen?', loopt ik omzet (impulsaankopen) mis omdat doordat klanten alleen bestellingen komen afhalen?
Ondanks deze complicaties en onzekerheden, hebben klanten steeds meer behoefte aan een c&cservice. Volgens onderzoek van Deloitte zal het aantal c&c locaties in Europa dit jaar met 20% stijgen ten opzichte van 2014. Daarmee komt het totaal op een half miljoen locaties. Het ophalen van producten is een significant onderdeel van e-commerce is geworden. 
In het Verenigd Koninkrijk (de grootste c&c markt in Europa) zijn pick-up diensten zo populair, dat het soms niet meer uit kan om de service gratis aan te bieden. Ruimte voor opslag en kosten voor personeel die de binnenkomende orders klaarmaken, gaan ten koste van de bediening van klanten in de winkel. Sommige retailers brengen daarom een klein bedrag in rekening.
Aan de populariteit van c&c doet dit vooralsnog geen afbreuk. Het blijkt dat klanten waar nodig best willen betalen, zolang de bijkomende kosten de prijs van thuisbezorging niet overschrijden. 
Mobiel speelt hierbij een belangrijke rol; vaak ontvang je een sms in de click & collect flow die waarschuwt dat je de bestelling kunt afhalen:


Tegenover de risico's, liggen ook kansen. Een goed geïmplementeerde c&c strategie geeft retailers de mogelijkheid om efficiëntie te vergroten, concurrerend te blijven en te voldoen aan de vraag van de moderne consument.
We zien ook steeds meer partnerships ontstaan tussen online retailers en partijen met fysieke locaties die gebruikt worden als pick up punt. Op Schiphol bijvoorbeeld zijn locaties voor het ophalen van bestellingen die je niet op reis wil meenemen,  24 uur per dag/7 dagen per week open. Met de scancode op het afhaalbewijs opent u zelf de locker van de Shop & Collect kast. 
Online èn offline winkels hebben met c&c meer dan één streepje voor op hun concurrenten.

dinsdag 8 september 2015

Een Wi-Fi netwerk als marketingkanaal

Adformatie: Het Wi-Fi gebruik onder mobiele gebruikers is zeer snel gegroeid. Uit meerdere studies blijkt dat men veel meer data verbruikt op Wi-Fi netwerken dan op het netwerk van hun mobiele provider.

Daarnaast verwachten klanten dat er overal gratis Wi-Fi beschikbaar is. Deze trend is retailers, horeca ondernemers, openbare vervoersmaatschappijen, scholen en anderen niet ontgaan en zodoende wordt er steeds meer geïnvesteerd in een kwalitatief goed en veilig Wi-Fi netwerk. Wi-Fi toegang wordt vaak als gratis dienst aangeboden aan klanten, maar hoe kan het Wi-Fi netwerk ingezet worden om extra inkomsten te genereren en om klantbinding (loyaliteit) te versterken?

Technologische innovaties maken het nu mogelijk om de Wi-Fi gebruikers via het eigen Wi-Fi netwerk te bereiken. Dit kan door middel van de ‘in-browser content injectie technologie’. Hierbij kunnen advertenties, coupons en berichten in de vorm van tekst, afbeeldingen en video content aan Wi-Fi gebruikers getoond worden, op het moment dat ze aan het browsen zijn. Dit kan ook voordat een gebruiker de browser opstart. Het Wi-Fi netwerk wordt hiermee een marketing- en advertentiekanaal.

Wi-Fi login/registratie 
Wi-Fi Marketing begint bij het registratieproces – waar gebruikers moeten inloggen om gebruik te kunnen maken van het gratis Wi-Fi netwerk. Dit wordt de ‘captive portal’ genoemd. Het registratieproces biedt de mogelijkheid om de captive portal geheel naar eigen huisstijl te branden, gegevens van gebruikers te verzamelen , via social sign in meer volgers te vergaren en nog veel meer. Om gebruikers toegang te verlenen tot het Wi-Fi netwerk, kan er gekozen worden voor verschillende opties:

  • Zonder in te loggen gebruikers toegang geven tot het Wi-Fi netwerk. De gebruiker geeft enkel akkoord op de algemene voorwaarden en kan gaan browsen. Hierbij kan er voor gekozen worden om gebruikers om te leiden naar een URL naar keuze (bijvoorbeeld de eigen website – voor meer website verkeer); 
  • Gebruikers in laten loggen via social media (bijvoorbeeld Facebook of Twitter account). Goed om meer volgers te genereren en zo het eigen bereik te vergroten; 
  • Een geldig email adres in te vullen voor toegang. Goed om leads te genereren en meer opt-ins te vergaren voor email marketing campagnes; 
  • Gast toegang verlenen door middel van een wachtwoord. Daarbij wordt de toegang tot het Wi-Fi netwerk beperkt en de veiligheid wordt gewaarborgd. 
  • Als het gaat om premium toegang, kan er ook gekozen worden om gebruikers in te laten loggen via bijvoorbeeld een PayPal account. Zo kunnen gebruikers betalen voor toegang tot het Wi-Fi netwerk. 
Relevante berichten en advertenties 
De volgende stap is content. Voor de klantervaring- en binding is het van groot belang dat de content die geserveerd wordt via het eigen Wi-Fi netwerk relevant is. Maar wat maakt content nu relevant? Content wordt pas relevant als de gebruiker centraal staat. Wi-Fi Marketing biedt hierbij een aantal oplossingen die het de marketeer makkelijker maken:

  • LOCATIE: Er kan rekening gehouden worden met de locatie van de gebruiker – content kan zo gevarieerd worden per Wi-Fi hotspot of zelfs per access point; 
  • DATA: Het stelt de marketeer in staat om veel relevante data te verzamelen van gebruikers en hun voorkeuren, netwerk en hotspots gebruik, impressies en clicks die voortkomen uit campagnes en gegevens uit het registratie proces. Al deze data kan weer gebruikt worden om de content te optimaliseren; 
  • FORMAT: Ook moet de marketeer rekening houden met het content format en het device van de gebruiker (content optimaliseren voor het scherm van de gebruiker – mobiel, desktop en tablet); 
  • TIJDSTIP: Het bereiken van gebruikers op het juiste moment bepaalt voor een groot deel de relevantie van de getoonde content – de zogenaamde ‘micro moments’. Zorg er dus voor dat content en campagnes goed ingepland kunnen worden (op bepaalde tijden, dagdelen, dagen, weken, maanden, etc.). 


Het Wi-Fi netwerk kan dus ingezet worden om geld te verdienen middels advertenties of om aan extra klantenbinding te doen door middel van bijvoorbeeld serviceberichten. Hieronder volgen de drie belangrijkste manieren waarop het eigen Wi-Fi netwerk ingezet kan worden door marketeers. 

Marketing
Het stelt de marketeer dus in staat om het in te zetten als marketingkanaal, zo verandert het van een kostenpost in een investering die zichzelf terug verdient. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: de Wi-Fi omgeving branden in eigen huisstijl, het registratie proces gebruiken om bereik te vergroten en leads te genereren, veel relevante data te verzamelen, en de conversie van promoties en acties te verhogen. Door het verzamelen van data kunnen de marketing inspanningen ook doorgaan als de gebruiker niet meer op het Wi-Fi netwerk zit.

Adverteren 
Het Wi-Fi netwerk kan ook ingezet worden om advertenties aan gebruikers te tonen. De aanbieder van het Wi-Fi netwerk kan zowel eigen advertenties van producten en diensten, als van partners, sponsoren of andere merken serveren aan gebruikers. Dat laatste biedt de unieke mogelijkheid om vaste inkomsten te genereren uit het eigen Wi-Fi netwerk. In sommige gevallen kan er ook geïntegreerd worden met advertentie netwerken van derden – wat de mogelijkheden om omzet te genereren alleen maar vergroot.

Engagement 
Ook service berichten kunnen worden ingezet om de klantervaring te verbeteren. Denk aan alerts, notificaties, wijzigingen en andere service berichten die een goede klantervaring ondersteunen. De klantervaring kan ook worden verbeterd door bepaalde informatie makkelijk en snel beschikbaar te maken voor gebruikers – denk aan een snel menu met directe link naar contact informatie, vestigingen, producten/diensten aanbod en andere relevante informatie voor gebruikers. Het gebruik van een snel menu heeft als voordeel dat gebruikers tijdens het browsen altijd een klik verwijderd zijn van de voor hun relevante content op de eigen webpagina’s.

Retail 
Om een concreet voorbeeld te geven van een Wi-Fi Marketing use case, gaan we kijken naar de mogelijke toepassing ervan door retail marketeers: We weten dat mobiel niet weg te denken is uit ons leven, daarom zouden marketeers moeten nadenken over creatieve manieren om consumenten te benaderen op hun geliefde device. Ongeveer 64% van de consumenten gebruiken hun smartphone tijdens het winkelen om te browsen, bijvoorbeeld om prijzen en producten te vergelijken. Binnen de retail wordt de term ‘showrooming’ gebruikt om dit gedrag aan te duiden. Met Wi-Fi Marketing kunnen retailers inspelen op dit gedrag. Stel de consument is op zoek naar een magnetron en wil even online prijzen vergelijken. De retailer kan op dat moment een aanbod doen aan de consument, waarbij ze de laagste prijs zullen ‘matchen’. Zo voorkomt de retailer verloren sales en kan hij handig inspelen op een micro moment.

Al met al biedt Wi-Fi Marketing veel mogelijkheden op zichzelf, maar het kan ook goed gecombineerd worden met andere marketingkanalen, campagne management platformen en CRM-oplossingen. Zoals eerder beschreven, biedt de captive portal de mogelijkheid om gegevens van gebruikers te verzamelen, bijvoorbeeld een e-mailadres of telefoonnummer. Hoewel veel marketeers nog altijd meer email opt-ins willen, biedt mobiel een veel snellere en simpele manier om gebruikers te kunnen bereiken wanneer ze niet meer op het Wi-Fi netwerk zitten. Mobiele berichten hebben een veel hogere attentie waarde en zorgen daarom voor hogere conversies. Denk aan mobiele berichten waarbij gebruikers notificaties, alerts, coupons, acties en promoties kunnen ontvangen via bijvoorbeeld een SMS of (location-based) in-App push bericht. Ook is het mogelijk om interactieve berichten te sturen voor bijvoorbeeld competities, stemmen/ polls, enquêtes, etc.

Daarom is Wi-Fi Marketing de manier om investeringen in het eigen Wi-Fi netwerk dubbel en dwars terug te verdien. - 

vrijdag 28 augustus 2015

mGage lanceert de Wi-Fi Marketing oplossing voor bedrijven die (gratis) Wi-Fi toegang aan klanten bieden.

Na het succesvol lanceren van de WhatsApp Customer Care dienst introduceert mobiele dienstverlener mGage nu de Wi-Fi Marketing oplossing voor bedrijven die het maximale willen halen uit het aanbieden van gratis Wi-Fi toegang.

Steeds meer bedrijven investeren in een goed en veilig Wi-Fi netwerk en bieden het aan als een gratis dienst aan hun klanten. Met de Wi-Fi Marketing oplossing van mGage kunnen bedrijven nu hun investering terugverdienen en deze gebruiken om zowel de klantervaring te verbeteren als ook de klantbinding te versterken.Het Wi-Fi netwerk kan zo ingezet worden als Marketing kanaal om te communiceren met gebruikers d.m.v. bijvoorbeeld service berichten, informatie en wijzigingen. Daarnaast kunnen er advertenties getoond worden die gekoppeld kunnen worden aan de locatie van de bezoekers zodat de relevantie en conversie wordt verhoogd.

Wi-Fi Marketing biedt veel mogelijkheden voor onder andere Retailers, vliegvelden, stadions, de Travel branche, het Openbaar Vervoer, scholen, hot-spot aanbieders en andere plekken waar veel mensen samen komen. Al deze partijen kunnen hun Wi-Fi gebruikers bereiken met het juiste bericht, op het juiste moment, de juiste plaats, en niet te vergeten - het juiste scherm (mobiel, desktop en tablet). Bovenop deze mogelijkheden kan de Wi-Fi Marketing oplossing ook goed ingezet worden i.c.m. met het mGage campagne management platform voor 1-op-1 mobiele communicatie, de tracking & retargeting tool voor accurate retargeting inspanningen en de rapportage tool voor het meten van het succes.

Rogier van den Heuvel, VP Benelux & Nordics: “Met de unieke Wi-Fi marketing oplossingen van mGage kan je van je eigen Wi-Fi netwerk een uitstekende marketingtool maken. Het kan zo een promotie- of communicatiekanaal worden en tevens ingezet worden als leadgenerator. Deze marketingtool maakt het mogelijk om je klanten te bereiken waar ze steeds vaker te vinden zijn: op een mobiel device. mGage volgt technische innovaties op het gebied van mobiel op de voet. Wij streven er dan ook naar om deze waardevolle innovaties als eerste aan te kunnen bieden aan onze klanten."

Over mGage
mGage is een wereldwijde mobiele engagement provider met ruim 15 jaar aan mobiele CRM ervaring. mGage heeft kantoren in Amerika, India, Griekenland, Engeland en Nederland. Met de mGage Cloud-Based SaaS technologie kunnen bedrijven gepersonaliseerde mobiele communicatie verzorgen met hun omni-channel klanten op het gebied van zowel marketing als customer care. Het campagne management platform, met een set van open APIs, verwerkt maandelijks miljarden berichten. Wereldwijd heeft mGage meer dan 1.000 klanten en werkt samen met meer dan 550 mobiele operators.