MobClix, de
mobile advertising exchange die een aantal jaar geleden in 2010 al door Velti
was overgenomen maakt een doorstart onder de naam ‘Axonix’ en met 2 nieuwe
eigenaren; de Spaanse mobiele operator Telefonica en het private equity bedrijf
GSO Capital Partners.
GSO is een
dochteronderneming van Blackstone en nam eerder dit jaar al delen over van het
noodlijdende mobile marketing bedrijf Velti in India, de US, de UK en de
Benelux. Inmiddels is dit bedrijf onlangs onder de nieuwe naam mGage gelanceerd.
MobClix was eind
vorig jaar het enige gedeelte van Velti dat volledig gestopt was met alle
activiteiten maar maakt nu dus een doorstart onder de naam Axonix.
Axonix zal komende
maand officieel worden gelanceerd. Simon Birkenhead, Telefonica’s voormalige
director of global advertising sales, wordt Axonix’s CEO en Simon Bailey,
voormalig VP of global demand bij Mobclix, wordt haar CCO. Bailey is tot nu toe de enige Mobclix werknemer die is meegegaan
Axonix. Het nieuwe bedrijf zal wereldwijd opereren en heeft haar
hoofdkantoor in London.
De eerste differtiator die Axonix heeft is de
demografische data van Telefonica die wordt samengevoegd met het bestaande
technology platform. “Door de acquisitie
van de MobClix technology en door de unieke data van een mobiele operator
verwachten we een van de leidende wereldwijde technologie platformen te worden
in de mobiele programmatic advertentie industrie.”
Axonix zal in eerste instantie een wereldwijd
self-service, mobiel advertentie exchange platform aanbieden aan adverteerders
en publishers. De focus zal echter
liggen op de US en Europa en daarnaast natuurlijk Latijns Amerika waar
Telefonica een zeer grote ‘footprint’ heeft. Al meer dan 100 partners zijn
aangesloten op het Axonix platform. Dit zijn voornamelijk
demand-side-platformsc(DSP’s) en Mobile Ad networks.
Het is niet bekend gemaakt hoeveel geld Telefonica en GSO
investeren in deze nieuwe venture, die geheel schuldenvrij zal zijn. Wel hebben
ze aangegeven dat er voldoende financiering in zit voor de komende 2 jaar.
Ook gepubliceerd op Mobilemarketing.nl
Ook gepubliceerd op Mobilemarketing.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten