maandag 1 maart 2010

Interview: "Europe Ahead In Mobile And Creative, But Behind In Rich Media, Video And Data" says VP Van den Heuvel of Amsterdam based eBuddy

Rogier van den Heuvel is VP, Worldwide Sales of messaging service and Amsterdam-based, ebuddy. AdExchanger.com : What's the startup culturelike in Europe - even Amsterdam, specifically? Are there hotspots? (i.e. like Silicon Valley in Carlifornia). Is creating interest with venture capital firms a challenge?
There is a thriving start up culture in Europe including tech, software, internet and mobile companies. These include: Layer, Distimo and eBuddy in Amsterdam; Amiando in Munich; TweetDeck and Flirtomatic in London, Vente-privee.com and Jolicloud in Paris; Spotify in Stockholm, and many other examples of European start-up success stories.

Interview at AdExchanger: http://www.adexchanger.com/publishers/ebuddy/

vrijdag 20 november 2009

Coca-Cola, Honda, Vodafone, Nokia, Samsung, Capcom run mobile IM advertising

Mobile Marketer http://www.mobilemarketer.com
Coca-Cola, Honda, Vodafone, Nokia, Samsung, Capcom are among the brands advertising on mobile messaging service eBuddy, a publisher within the InMobi mobile ad network.
InMobi and eBuddy have partnered to increase their mobile-advertising revenue in 12 countries including Britain, Ireland, france, Spain, Italy, Germany, South Africa, Australia, India and Indonesia. The newly formed partnership between eBuddy and InMobi in these geographies already accounts for over 20 percent of eBuddy's total Mobile ad revenue.

“EBuddy is one of the largest and fastest growing youth Web sites in the world and attracts a young user base of progressive users,” said Rogier van den Heuvel, Vice President of worldwide sales at eBuddy BV, Amsterdam, the Netherlands.

URL: http://www.mobilemarketer.com/cms/news/messaging/4688.html

woensdag 25 maart 2009

EBuddy zet in op rich media advertenties - Nieuws - Adformatie

EBuddy zet in op rich media advertenties - Nieuws - Adformatie

Adrime gaat exclusief voor het Nederlandse eBuddy rich media advertentieformaten ontwikkelen.
Rich media advertenties zijn online uitingen die buiten de gangbare bannerformaten, dynamisch en interactief op het scherm worden getoond. Aanvankelijk werden rich media formaten vooral gebruikt voor branding, maar tegenwoordig ook voor sales conversie. Ebuddy wordt gebruikt voor chatten via het web of de mobiele telefoon en is volgens directeur David de Jong van Adrime ‘een geweldig podium om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met rich media.'

Rogier van den Heuvel, vice president world wide sales van eBuddy: “Wij willen onze gebruikers impactvolle, maar ook relevante en interactieve advertenties tonen die het gebruik van onze diensten niet beperken, maar juist verrijken. Adrime is uitstekend in staat om innovatieve rich media toepassingen te ontwikkelen die passen bij dat uitgangspunt. Adrime kan daarnaast ook onze sales- en marketing afdeling ondersteunen.”