woensdag 28 mei 2014

Omnicom en Twitter tekenen een Mobile advertentie deal voor $ 230 miljoen


Adformatie: Twitter en Omnicom: Omnicom media Group, in Nederland vooral bekend om mediabureau OMD, heeft een 2-jarige deal gesloten met Twitter die een waarde vertegenwoordigd van $230 miljoen en geheel gericht is op mobile advertising.
Omnicom’s automated advertentie inkoop platform Accuen zal hierbij geïntegreerd worden met Twitter’s mobiele ad exchange MoPub. Twitter nam MoPub een half jaar geleden over voor $ 350 miljoen in aandelen om een sterkere positie op te bouwen in mobile advertising.
De deal zorgt ervoor dat Accuen toegang heeft tot de mobile inventory van Twitter en moet zorgen voor een betere pricing en targeting. Daarnaast krijgt Omnicom ook het ‘eerste recht tot koop’ van nieuwe advertentie formaten en andere advertentie mogelijkheden die in de nabije toekomst worden ontwikkeld door Twitter.
Het is voor Twitter de eerste grote mobiele deal met een media inkoop bureau. Op deze manier zullen er veel van Omnicom’s klanten in de MoPub exchange mobile advertising gaan inkopen. Vorig jaar April sloot Twitter wel al een deal met Publicis (Starcom MediaVest Group) die en waarde van $ 200 miljoen vertegenwoordigde. De verwachting is dat Twitter dit jaar ongeveer $ 1.2 miljard omzet zal generen uit advertentie inkomsten en dat dit zal groeien naar $ 2 miljard in 2015. MoPub zal dit jaar ongeveer $ 675 miljoen aan advertentiegeld genereren en de verwachting is dat dit volgend jaar rond de $ 1.2 miljard zal zijn.
Inmiddels lijkt er een trend te ontstaan in het afsluiten van zulke deals. Vorige week tekende Facebook ook al een meerjarige deal met Publicis Groupe die een waarde vertegenwoordigd van honderden miljoenen dollars en Publicis toegang geeft tot de advertentie inventory en data van Facebook en Instagram. Overigens werd een paar weken geleden een fusie tussen Omnicom en Publicis afgeblazen.
Wall Street Journal maakte deze deal al eerste bekend. Twitter bevestigde de deal maar weigerde verder commentaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten