woensdag 16 april 2014

Telefonica en Blackstone’s GSO Capital Partners starten samen een Real Time Bidding Mobile Ad Exchange platform.

MobClix, de mobile advertising exchange die een aantal jaar geleden in 2010 al door Velti was overgenomen maakt een doorstart onder de naam ‘Axonix’ en met 2 nieuwe eigenaren; de Spaanse mobiele operator Telefonica en het private equity bedrijf GSO Capital Partners.

GSO is een dochteronderneming van Blackstone en nam eerder dit jaar al delen over van het noodlijdende mobile marketing bedrijf Velti in India, de US, de UK en de Benelux. Inmiddels is dit bedrijf onlangs onder de nieuwe naam mGage gelanceerd
MobClix was eind vorig jaar het enige gedeelte van Velti dat volledig gestopt was met alle activiteiten maar maakt nu dus een doorstart onder de naam Axonix.

Axonix zal komende maand officieel worden gelanceerd. Simon Birkenhead, Telefonica’s voormalige director of global advertising sales, wordt Axonix’s CEO en Simon Bailey, voormalig VP of global demand bij Mobclix, wordt haar CCO. Bailey is tot nu toe de enige Mobclix werknemer die is meegegaan Axonix. Het nieuwe bedrijf zal wereldwijd opereren en heeft haar hoofdkantoor in London.

De eerste differtiator die Axonix heeft is de demografische data van Telefonica die wordt samengevoegd met het bestaande technology platform. “Door de acquisitie van de MobClix technology en door de unieke data van een mobiele operator verwachten we een van de leidende wereldwijde technologie platformen te worden in de mobiele programmatic advertentie industrie.”

Axonix zal in eerste instantie een wereldwijd self-service, mobiel advertentie exchange platform aanbieden aan adverteerders en publishers.  De focus zal echter liggen op de US en Europa en daarnaast natuurlijk Latijns Amerika waar Telefonica een zeer grote ‘footprint’ heeft. Al meer dan 100 partners zijn aangesloten op het Axonix platform. Dit zijn voornamelijk demand-side-platformsc(DSP’s) en Mobile Ad networks.


Het is niet bekend gemaakt hoeveel geld Telefonica en GSO investeren in deze nieuwe venture, die geheel schuldenvrij zal zijn. Wel hebben ze aangegeven dat er voldoende financiering in zit voor de komende 2 jaar.

Ook gepubliceerd op Mobilemarketing.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten